Z ubytovny Praha na Pražský Semmering

Z ubytovny Praha na Pražský Semmering

Chystáte se do Prahy objevovat starobylé památky? Máme pro vás tip na levné ubytování, ovšem na úrovni, s veškerým potřebným vybavením, a navíc stranou od rušného městského centra, se záplavou mnohdy nevybíravých turistů.

Ubytovny Praha vznikly rekonstrukcí bytového jádra v bytech na sídlišti Černý Most. Tento severovýchodní okraj Prahy má vynikající spojení do centra metrem a také je výborně dostupný po rychlostních komunikacích, které hlavní město spojují s okolním světem.

vlak v Praze

Pochopitelně vás budou zpočátku zajímat hlavně objekty na Starém a Novém městě a Malé straně, ovšem Praha skýtá mnoho další zajímavých míst. Někteří Pražané i její návštěvníci vám kromě Petřínské rozhledny doporučí i netradiční pohled na město z docela jiné perspektivy. Zajímavé kouzlo vám stověžatá matka měst nabídne i při pohledu z jedoucí tramvaje nebo z vlaku.

Tratě podél Vltavy a Pražský Semmering

Nejbližší vlakové nádraží od místa ubytování je v Horních Počernicích, je od Černého Mostu vzdáleno jen necelé dva kilometry a cestou můžete navštívit zámek Chvaly. Vyplatí se tam dojít pěšky, anebo na kole značenou cyklostezkou č. A26. Z Horních Počernic se pak dopravíte do centra a odtud lze pokračovat některou ze zajímavých tratí podél Vltavy nebo napříč některým z mnoha přírodních parků.

Hlavní nádraží Praha

Z nádraží v Holešovicích budete směřovat podél plavebního kanálu s výhledem na Stromovku a vrcholové partie přírodního parku v Tróji se zoologickou a botanickou zahradou. Říční ohyb se pak prodírá širokou soutěskou mezi skalisky Podhoří a Babou a dále pokračuje do Roztok podél Tichého a Drahanského údolí.

Ujít byste si ovšem neměli jízdu historickými vozy ze Smíchovského nádraží do Jinonic. Ta je směrována železniční tratí vybudovanou zhruba v polovině 19. století do Hlubočep, Zlíchova a Radlic napříč Prokopským údolím. Tehdejší stavitelé museli zvládnout vystavět v relativně krátkém čase dva obří viadukty (Smíchovský a Hlubočepský) a práce byla ztížena vápencovým podložím, které odtud navazuje až k Chráněné krajinné oblasti Český kras.